5/25/2013

KOKEN | Mango Kwarktaart

Vandaag heb ik kwarktaart gebakken. Normaal ben ik er niet zo dol op, maar toen in de winkel een mango versie lag wilde ik die wel eens proberen. Mango is lekker fris, en doet me aan de zomer denken. Het weer doet me daar niet echt aan denken op dit moment, dus dan maar taart maken om wat meer in de zomerse stemming te komen. Ik weet niet of het nuttig is om hier het recept neer te zetten, aangezien het recept gewoon op de verpakking staat als je hem koopt, maar ik doe het toch. Zodat als je dit wilt gaan maken, je toch een beetje voorbereidt bent haha. Stap 1: Smelt de boter en mix het met de bodemmix uit de verpakking. Stap 2: Doe de bodemmix in de taartvorm, druk het goed aan en ze het dan in de koelkast voor ongeveer 10 minuten. Stap 3: Mix de taartmix met het water, en voeg daarna ook de kwart en slagroom toe. Stap 4: Giet het beslag in de taartvorm en laat het nu zo'n 2.5 uur in de koelkast staan. Stap 5: Geniet ervan! Ik vind hem heel lekker en fris. Wil je hem ook maken? Wat je nodig hebt is: Mix voor mango kwarktaart, water, 500g magere kwark, 250 ml slagroom, 60 g boter/magarine, 400 ml water en dingen zoals een mixer. Dit is een special edition dus ik weet niet hoe lang deze verkrijgbaar is. Hier een foto van het resultaat. Natuurlijk niet zo mooi als op de verpakking, maar net zo lekker! Heb je deze wel eens op? Of wil je hem nog gaan maken?

2 opmerkingen: